Pikachu.cz
Jméno: Heslo:
Yandex.Metrica

Hry

Seznam platforem >> GameCube >> Pokémon Colosseum

recenze

Když bylo oznámeno, že se na GameCube chystá Pokemon Colosseum, byl jsem štěstím bez sebe, jako každý správný pokemon fanda jsem každodenně prolézal internet a hledal nové screenshoty a střípky informací, které jsem pak nekriticky hodnotil jako „úžasné, skvělé, boží“ a každého, koho jsem znal jsem na IMku obtěžoval každou novinkou na kterou jsem přišel. Jak se blížilo datum vydání, těšil jsem se čím dál tím víc. V den evropského oficiálního vydání jsem běžel do obchodu a čekala mě studená sprcha. Colosseum je všude v Evropě vyprodaný a na ČR nezbylo vůbec. Následujících 14 dní jsem do toho obchodu volal skoro každej den, až mi slíbili, že až jim to přijde, tak budu první, komu budou volat. Tak se jednoho velmi krásného dne (3 týdny po oficiálním vydání) ozval mobil a prodavač mi sděloval, že Colosseum dorazilo. To už jsem se obouval a fáral tam, za deset minut jsem tam byl jak na koni (Rapidashovi :) a vysolil peníze na stůl... Za to zdržení jsem alespoň dostal nádherný plakát Colosseum (kterej mi stejně KAR (tm) bratr roztrhal).


Zrzavá kámoška, zloduch, dědek s pikachu a Ty u Celebi shrine

Když si budete poprvé prohlížet obal, naleznete tam velmi příznivou zprávu a to, že hra obsahuje paměťovou kartu s 59 bloky (hra zabírá 48 bloků, tzn. hodně), což se šikne hlavně těm, co trpěj nedostatkem místa na kartách a ještě se jim tam nějaká ta hra vleze. Co už potěší míň, že ani manuál nedostanete v češtině, i když na něj máte právo. Nintendo na Evropu kašle a s tím nenaděláme nic. Ale to už vkládám disk dovnitř a zapínám...

Po zapnutí dostaneme na výběr ze dvou režimů: Story mode a Battle mode. + nějaký to options, kde se nastavuje zvuk mono/stereo (id) (tzn. žádnej prostorovej zvuk nebude!), vibrace on/off (ovladač vibruje prakticky jen když vám přijde ve story módu zpráva, v Battle mode nevibruje vůbec) a jazyk (angličtina, němčina, francoužština, španělština). První tedy zvolíme Story mode.

Hlavní menu


První část hry: Story mode

RPG příběh na „velké“ konzoli, to bylo to, na co všichni čekali už od dob N64 (kde jsme se nedočkali). A právě kvůli tomu dlouhému čekání a technickým možnostem GameCube budu kritický (tzn. nebudu nekritický).

Začínáte se dvěma Pokemony (na 25. levelu!) Umbreonem a Espeonem, všechny souboje jsou 2 na 2, chodíte po světě, porážíte trénéry, nakupujete předměty, plníte jednoduché úkoly v rámci příběhu. Pokémoni se ale tentorkrát chytají jinak, než jsme byli dosud zvyklí. Téměř od začátku s vámi totiž chodí dívka (já jsem jí pojmenoval Misty, bo mi jí připadala podobná), která dokáže rozpoznat, je-li protivníkův Pokémon shadow, nebo ne. Tu se dostáváme k soubojům s trenéry. Pokud je některý protivníkův Pokémon shadow, můžete se ho pokusit chytit. To bývá dost složité, protože shadow Pokémoni používají útok Shadow Rush, který ubírá něco málo i uživateli, tzn. False Swipe nedoporučuji :) Pokud se vám podaří některého toho jeho shadowa chytit, příště už ho nemá... Když už tedy shadow Pokémona máte, můžete s ním už bojovat. Pouze se musíte připravit na to, že neumí žádný útok kromě Shadow Rush, nepustí vás s ním do Gymu, nedostává zkušenosti, nevyvine se...Musíte ho vyčistit od temné aury. Toho docílíte například tím, že s ním budete často bojovat, nosit ho s sebou, mluvit na něj (!) a pak zajdete za celebim... Jak se postupně léčí (poznáte to na ukazateli ne nepodobnému ukazateli, kolik máte zkušeností, až na to, že je fialový a ubývá, místo aby přibýval :)) učí se zpátky útoky. Jakmile ho Celebi kompletně doléčí, všechny zkušenosti mu najednou přibudou, zmizí mu Shadow Rush, může se konečně vyvinout... RPG je to velmi zábavné, zvlášť pro někoho, kdo předtím žádnou Pokémon hru nehrál.

Tak to je ten fialový ukazatel temné aury. "call" se používá, pokud na Pokemona přijde hyper mode . Zavoláním na pokemona ho pak částečně vyléčíte.

Kdo už se s některými těmi Gameboy verzemi blíže setkal, tomu bude pár věcí vadit.

  1. Nelze vyměňovat pokemony s Advance verzemi (Ruby, Sapphire, Emerald, Leaf Green, Fire Red), dokud hru kompletně nedohrajete.
  2. Pokemony nelze v Colosseu křížit ani chytat jinak, než kradením.
  3. Svět je malý (mezi městy se pohybujete na motorce) a nedá se trénovat jinak, než na trenérech.


Některá prostředí vypadají na úrovni

Na druhou stranu se mu bude i pár věcí líbit:

  1. Dají se tam chytit pokemoni, které by normálně nezískal, nebo získal, ale dost obtížně.
  2. Dají se tam koupit předměty, které se normálně koupit nedají. (např. salac berry)
  3. Je tam věž, ve které je 100 trenérů a z toho 10 mají pokemony kolem levelu 60. Tzn. perfektně se tam trénuje.


Druhá část hry: Battle mode

V Singleplayeru, bez vašich Pokémonů z GameBoye (nebo těch, které si vytrénujete přímo v Colosseu) máte možnost jenom jednu a to „Battle Now“, to je mód, ve kterém dostanete náhodně vybranou šestku Pokémonů a budete bojovat proti zástupu trénérů v několika obtížnostech. Po nahrání vlastních Pokémonů (buď na 50., nebo 100. úrovni) máte už možnosti dvě: Buď Colosseum Battle (normální turnaj), nebo Mt. Battle VS 100. (bojujete proti 100 trenérům s Pokémony na levelu 100).


Některé efekty vypadají opravdu pěkně

Pravá zábava ale začíná teprve v Gang Battle (multiplayer mode). Tu můžete soupeřit jeden na jednoho (jeden Pokémon na jednoho nebo dva na dva), nebo Multibattle pokud máte dostatek Gameboy Advance kabelů. Multibattle (dva hráči proti druhým dvěma) v Colosseu stojí opravdu za hřích, protože narozdíl od GBA tady můžete bojovat každý se šesti pokemony (tzn. 12 vs 12). Multiplayer může zabavit na celé hodiny (můj rekord je 15 hodin v kuse) a to i díky různým pravidlům, které se dají nastavit v „rules“ (například můžete zakázat itemy, nastavit pravidla pro použití sebevražedných útoků, nepovolit Skill Swap a mnoho dalších nastavení). K použití multiplayer ovšem každý hráč potřebuje vlastní GameBoy s hrou a Gameboy Advance kabel.

„Grafika by mohla být lepší“ je velmi jemně řečeno. Celé prostředí příběhu je ve 3D grafice s pevně nastavenou kamerou (ne statickou) a dovolím si tvrdit, že design lokací se celkem (v rámci možností enginu) povedl. Arény vypadají dobře jak které, někde jsou záběry na ty placatý čtverečkovaný lidičky opravdu velké sousto. Pokémoni mají podle mého odhadu zhruba 150-1000 polygonů, což je na dnešní dobu velmi málo, nejsou nijak přehnaně barevní a detailní. IMHO jsou převzatí ze Stadia 2 a akorát dodělaní ti noví. Animace Pokémonů jsou vcelku chudé, každá má většinou jednu pro útok a jednu pro speciální útok, nicméně jsou výjimky (například Raichu při Surfu serfuje na ocase apod.) + pár dalších, např. když dostane zásah, padne atd. Stojící Pokémoni se samozřejmě hýbou také (smyčka trvá asi tak 5 vteřin). Při soubojích je IMHO divně ztvárněno „attack mised“, místo toho, aby Pokémon zaútočil například vedle, nezaútočí pro jistotu vůbec. Jako by si prostě řekl: teď se určitě netrefím, tak to ani zkoušet nebudu. Animace útoků už vypadají o mnoho lépe, rozhodně se na ně dá dívat, ale ve srovnání s Final Fantasy (Na výkonostně slabší PS2) pořád pokulhávají. Stíny jsou, ale spíše takové rozmazané čmouhy na zemi. Kolize objektů jsou při soubojích občas bohužel občas také k vidění a aliasing je velmi špatný, takže je to celé zubaté. Teď to vypadá, jako by to bylo vážně odporné a nedalo se na to koukat. Ve srovnání se Stadiem to vypadá samozřejmě mnohem lépe, ale já to prostě nemůžu srovnávat s hrou na N64, jehož hardware teď oslaví 10 let.

Práce s Boxem

Zvuky. Tak zvuky v Colosseu jsou v celku nevýrazné, samozřejmě voda hučí po skalinách, bory šumí po lučinách (nebo jak to je), bohužel Pokémoni vydávají zvuky, jejichž kvalitu znáte z GameBoye, stejné je to s útoky. Postavy nejsou dabované, dialogy probíhají textově...

Na druhou stranu hudbu musím pochválit. Některé melodie jsou původně z GBA, jen nově instrumentálně nahrané (fakt dobrej sound), jiné jsou zcela nové. Bohužel v některých částech hry (trenérská věž) třeba po 30 trenérů po sobě slyšíte tu samou muziku pořád dokola, což omrzí..

Takže abych to nakonec nějak shrnul. Singleplayer mód sice potěší, ale to je zábava tak na 10-15 hodin a znovu hrát vás to donutí jen brokovnice u hlavy, nebo že ve hře dostanete TM Earthquake a Master Ball :) Graficky to vypadá lépe, než Stadium 2, ale hůř, než každá průměrná hra na GameCube, zvuky nenadchnou, hudba potěší a multiplayer je ten jediný důvod, proč dám téhle hře nadprůměrné hodnocení.

Grafika: 3/10

Zvuky: 4/10

Hudba: 8/10

Hratelnost: 7/10

Celkový dojem: 6/10
Průměrné hodnocení podle gamerankings: 75%


  • Komunita
  • Anime
  • Hry
  • TCG
  • Fan
  • Download
  • Ostatní