Ash, Mysty a Tracey plují vstříc dalšímu dobrodružství, nikdo z nich zatím netuší, jak mnoho se dnes naučí-hlavně Tracey. Ten se z Laprasova hřbetu nakloní, aby nabral trochu mořské vody za účelem výzkumu, a uvidí pod sebou podivný stín. Že by nějaký velký vodní pokémon? Ne, ponorka podivného pokémonního pozorovatele. Otevře poklop a vynoří se se spoustou všelijakých přístrojů a zběsile zapisuje. Chvíli mu trvá, než přijde na svou společnost, kterou ale nic netušíce prohlásí za hrstku obyčejných turistů. Pak jen vyčkává na jakýsi oceánský jev.
Tím se brzo ukáže být ohromné hejno Magikarpů s barevnými stužkami plující k Sulpkovému ostrovu. Nikdo neví co se to vlastně děje, až na onoho pozorovatele. Ash se rozhodne plout za nimi. Na místě zjišťují, že Magikarpové plují proti proudu v řece na ostrově, přitom je ale objeví náš známý vědec Kweckimpoter (tak nějak se jmenuje) a všem dobrovolníkům-nedobrovolníkům (i Pikachu) naloží náklad nějakých věcí, asi přístrojů. Dále se dovídají, že Kweckimpoker svůj život zasvětil Magikarpům, což v Traceym vzbudí zvědavost, chce si je nakreslit, ale v tu ránu vypadá jako zmoklá slepice. Všichni až na Traceyho a Kweckimpokera jsou pozorováním Magikarpů poněkud otrávení. Alespoň trochu je zaujme přístroj, který zaznamenává různé parametry proplouvajících Magikarpů.
Znovu se na scéně objevují naši další tři známí - Rakeťáci. O Magikarpy se začnou zajímat teprve, když Jesie napadne, v co se tihle pokémoni vyvíjejí, a začne snít o armádě Gyaradosů. Magikarpové plují proti proudu k obdivu přihlížejících i vodopádem. Tam na ně však číhají Rakeťáci s podběráky, nicméně neúspěšně. První ulovený Magikarp Jamese propleskne a skáče k vodě. Rakeťáci se ho vzdát nechtějí, a tak všichni končí ve vodě.
Zbytek obyvatel ostrova se shromažďuje u horského jezera. Dovídají se že část Magikarpů se zde vyvine a jsou dosti nedočkaví. K večeru se náhle začne něco dít. Mezi Magikarpy propukla panika, to jak je začne polykat obří plechový Magikarp - ponorka Rakeťáků. Ponorka se pod tíhou hejna začne potápět, Rakeťáci je tedy začnou zase vyhazovat ven a vynoří se přímo před zraky pozorovatelů. Místo, aby se spokojily se svým původním plánem, přidali k němu Pikachu. Znuděnému obecenstvu přednesou svou básničku a začnou na břeh házet Magikarpy. Ash se je snaží chytat, aby se jim ic nestalo, a mezitím dlouhá robotická paže popadne Pikachu do šokuvzdorné nádoby. Bulbasaur se jej snaží získat zpět, ale neúspěšně.
Pokémoni zřejmě milují Jamesův učes, důkazem toho je Magikarp přicucnutý na jeho hlavě. Jesie se ho snaží odtrhnout, ale přiběhne Kweckimpoter pohladí jej něco mu našeptá a Magikarp se pustí zcela dobrovolně. Mezitím se Ash zmocňuje Pikachu.
Najednou se Magikarpové začínají vyvíjet. Nastane velmi zvláštní nepopsatelná atmosféra. Ve vodě se zrcadlí mlhavé světlo. Vír, který vznikl, odhodil Rakeťáckou ponorku a Rakeťáci konečně "vyšplouchli" ze scény. Ash a přátelé jsou okouzleni. Kweckimpoter a Tracey rychle běží počítat Gyaradose, kteří plují zpět do moře. Dospějí k neuvěřitelnému výsledku vyvinulo se 70% Magikarpů. Takový počet Kweckimpoter nepamatuje.
Ash mezitím sní o vítězství v Pomerančové lize a Rakeťákům se představa armády Gyaradosů už moc nelíbí, zůstali totiž v obklíčení takové malé armády