|
|
|
Koutek mistrů III. |
En-Cu-Kou Terve! Nyt minä asun Suomessa. | Napsat zprávu | 05.11.2004 00:00:00 | ||||||||||||||||||||||||
Znovu vítám všechny trenéry, kteří to chtějí dotáhnout dál!
V tomto čísle bych se chtěl podívat na způsoby, jak zvýšit statistiky. Jak jsme si ukázali minule, statistiky závisí na Základu, DV, EV, Levelu a na Povaze.
První na našem seznamu je Základ. (To je to číslo, co závisí na druhu). Tady je nejlepší prostudovat si nějaký dobrý pokédex, ve kterém jsou základní statistiky uvedeny. Měla by to být čísla do 255 - někdy tam bývají třeba maximální statistiky, které jde u daného druhu Pokémonů získat. Ty lze pro porovnání použít taky, ale do vzorce je lepší je nedosazovat.
Potřebujeme Pokémona s co nejvyšším Základem pro statistiky, které budeme potřebovat. To znamená, že pokud bude mít Pokémon jen třeba speciální útoky, bude potřebovat vysoký Speciální Útok, ale na normálním Útoku nám nezáleží. Rychlost je hodně důležitá - na vyšších levelech, kde se často setkáme s vyřazením na jeden zásah (OHKO - One Hit KO), je Rychlost mnohem důležitější, než na levelech nižších. Obrany potřebujeme téměř vždy obě, nebo místo nich vysoké HP, jako má třeba Chansey.
Když máme vybraný druh Pokémona, je čas ho chytit. Teď přichází ke slovu DV (čísla, která má každý Pokémon jiná a nedají se změnit). Samozřejmě chceme co nejvyšší DV. Ale jak se dá takové DV zjistit, když se nikde neukazuje?
Odpověď je jednoduchá - protože právě chycený Pokémon má EV rovno nule, právě chycení Pokémoni stejného Druhu, Levelu a Povahy budou mít statistiky přímo úměrné právě DV.
To znamená, že potřebujeme chytit spoustu Pokémonů, nijak je netrénovat (aby se nezvyšovalo EV), porovnat statistiky a vybrat toho, který je má nejvyšší.
Problém nastane, když mají chycení Pokémoni různé levely. V tom případě samozřejmě nejde statistiky porovnávat přímo, a proto je tu následující trik: Ulož si hru, pak pomocí Rare Candy dostaň Pokémona na vyšší level, zapiš si statistiky a hru bez uložení vypni. Tímtop způsobem nepřijdeš o drahocenné Rare Candy a můžeš směle porovnávat.
Pozor! Pokud budeš místo použití Rare Candy bojovat, bude se Pokémonovi zvyšovat EV a porovnání bude nepřesné.
Poslední věc, co statistiky ovlivňuje, je Povaha. Pohud máš nachytané Pokémony různých povah, musíš k některým statistikám přičíst nebo odečíst 10%. Jak statistiky ovlivňuje povaha se dozvíš příště.
Pokud už máš pečlivě vybraného Pokémona, kterého chceš trénovat, přichází ke slovu trénink na EV. Toto je nejsložitější část tréninku, protože musíš přesně vybírat protivníky, proti kterým bude tvůj budoucí šampion zápasit. Každý poražený Pokémon totiž zvýší EV některé statistiky o 1 až 3 body - například Growlithe přidá 1 EV k Útoku, Electabuzz 2 do Rychlosti a Dustox 3 na Speciální Obranu. Někteří protivníci poskytují dva druhy EV - třeba Entei přidá jak 1 EV k HP, tak 2 pro Útok.
Pro výběr protivníků nejlepší si prostudovat nějaký pokédex, nejlépe takový, co se specializuje právě na získané EV.
Další možnost, jak EV zvýšit, jsou Vitamíny - Protein (Bílkovina) na Útok, Iron (Železo) na Obranu, Carbos (Uhlík) na Rychlost, Zinc (Zinek) na Sp. Obranu, Calcium (Vápník) na Sp. Útok a HP Up na HP. Každý přidá k dané statistice 10 EV. Každý druh vitamínu ale jeden Pokémon může spolknout jen desetkrát, což přidá k dané statistice celkem 100 EV. Dál už musíš trénovat klasicky.
Každé jednotlivé EV může dosáhnout až čísla 255. Problém je v tom, že maximální součet všech EV má také limit, a to dost nízký - 510. To znamená, že maximální EV můžeš mít jen u dvou statistik, a v tom případě ostatní nebudou mít EV žádné.
Jak poznáš, že jsi dosáhl limitu? Běž za ženou, která stojí na trhu ve Slateportu a měj Pokémona, o kterého se zajímáš, na prvním místě. Pokud už má celkem 510 EV (a tudíž nemůže získat další), dostane od ní Effort Ribbon.
Pokud chceš mít EV strategii úplně bezchybnou, věz, že vliv na statistiky nemají EV samotné, ale takzvané EV úrovně (EV Levels), což je hodnota EV dělená čtyřmi a zaokrouhlená dolů. To znamená že pokud máš u jedné statistiky 255, 254, 253 nebo 252 EV, bude efekt stejný. Proto když chtějí špičkoví mistři Pokémonu plně vytrénovat dvě statistiky, dají každé jen 253 EV a zbylé 4 použijí na statistiku jinou. Podle mě to je ale už trochu přehánění, protože ten jeden bod na levelu 100 nehraje zas tak velkou roli.
Co naopak roli hraje je věc zvaná Macho Brace. Když ji Pokémon drží, dostává za každý zápas dvakrát víc EV než obvykle. Zaplatí za to sice tím, že se mu rychlost sníží na polovinu, ale když mu Macho Brace zase odebereš, Rychlost se vrátí zpět na normální hodnotu bez jakýchkoli neblahých následků. EV, co mezitím Pokémon získal, samozřejmě zůstanou. Jinými slovy, používej při EV tréninku Macho Brace.
Dvojnásobné EV dostane také Pokémon, který je nebo už někdy byl infikován PokéRUSem. Jak se nakazit a jak PokéRUS šířit je ovšem už jiná kapitola.
Pokud je Pokémon nakažen a přitom ježtě drží Macho Brace, dostane EV čtyřnásobné. To už je hodně velká výhoda.
Pokud proti jednomu protivníkovi zápasilo víc Pokémonů, nebo pokud někdo z týmu drží Exp. Share, dostane každý z nich plnou dávku EV (na rozdíl od EXP, které se rozdělí).
EV můžou na levelu 100 k výsledné statistice přidat až 63 bodů. Promysli si, jestli ti stojí za to každý souboj počítat a opatrně vybírat každého jednotlivého protivníka - je to dřina.
Další číslo, které ovlivňuje statistiky, je Level. Ten je ze všech nejjednodušší na pochopení, protože se na rozdíl od DV a EV, která jsou skrytá, dá snadno přečíst v informacích o Pokémonovi.
Jak už asi víš, Level se zvyšuje v závislosti na EXP (Zkušenostních bodech), které dostaneš za porážku protivníka. Čím vyšší level, tím víc EXP je potřeba, aby ses dostal na další. Kromě toho závisí potřebné EXP i na druhu Pokémona - třeba takový Rayquaza potřebuje na stejný level víc EXP než Ninjask.
Pokud je Pokémon vyměněn z jiné verze, dostává víc EXP než normálně.
EXP se dá získat i jiným způsobem než vyřazením protivníka - tady je malá tabulka, která objasňuje, co dostaneš za různé věci:
Z toho je vidět, kdy je výhodné používat Rare Candy nebo dávat Pokémony do Daycare. Vzhledem k tomu, že se při těchto způsobech tréninku zvyšuje jen Level a nikoli EV, není dobrý nápad opravdový trénink zanedbat a používat jen tyto alternativy. Na druhou stranu, když má některý Pokémon Effort Ribbon a EV mu tudíž už stejně nijak nepřidáš, nemají Rare Candy a Daycare žádné nevýhody.
Co se Rare Candy týče, je nejlepší těmito bonbónky krmit Pokémony na co nejvyšších Levelech. To proto, že Rare Candy doplní tolik EXP, kolik je potřeba na další Level - a na vysokých Levelech je EXP potřeba víc, tudíž se ho i víc doplní. Taky si před použitím Rare Candy vždycky zkontroluj, kolik EXP ještě Pokémon potřebuje na příští Level. Pokud jen málo, dotrénuj ten Level "ručně" a pak až použij Rare Candy.
Teď bych se rád podíval na to, kdy se statistiky přepočítávají. Když totiž dostaneš nějaké EV, ale ne nový Level, statistiky zůstanou tak, jak jsou. Je to tím, že je hra nepočítá vždy znovu, ale jen v těchto situacích:
Pokud jsi tedy nějakým způsobem dostal Pokémona na Level 100 a ještě u něj nemáš plné EV, musíš EV doplnit pomocí Vitamínů, pak Pokémona dát do počítače a zase ho vyzvednout. Zápasem už EV nedostaneš.
Tak. To by bylo pro tentokrát všechno. Příště se můžeš těšit na Povahy Pokémonů.
------------------------- Informace v této rubrice jsou pro verze Ruby, Sapphire, Fire Red a Leaf Green. Zdroje: www.pokefor.tk, www.serebii.net, www.gamefaqs.com a jiné stránky, co si už nepamatuju :)
------------------------- En-Cu-Kou |
Napsat zprávu | 07.11.2004 13:41:23 | |
Existuje někde seznam, kde se dá najít kolik jaký pokémon přidává EV? |
BlackRider | Napsat zprávu | 07.11.2004 14:17:52 |
Rozhodně nejužitečnější téma!!! |
Laprásek (nepřiřazená registrace) | 23.11.2004 16:54:19 | |
Jo, to je hezký... ale zdá se mi, že ta hra už začíná ztrácet pointu. |
Napsat zprávu | 29.11.2004 19:09:04 | |
Rád bych věděl,jak získat pokerus. |
En-Cu-Kou Terve! Nyt minä asun Suomessa. | Napsat zprávu | 03.12.2004 02:29:08 |
Nix: Pokedex R/S, takove ty male hvezdicky u statistik......... |
madvorak | Napsat zprávu | 22.10.2005 21:01:27 |
Píši ti, jelikož se také velice zajímám o Pokémonní matematiku a mám spoustu užitečných vzorců, nazbytných pro hru, které si ještě nuveřejnil.
sílu útoku si spočítáš podle tohoto vzorce s tím, že si do něj dosadíš slabosti a odolnosti popř. další vlivy:
K=U. odmocnina z (L1+L2):(2.30).A1:D2 pro speciální útoky: K=U. odmocnina z (L1+L2):(2.30).B1:E2
K- attack komplet- kompletní zranění útoku U- základní zranění útoku L- level- úroveň A- attack- útočná síla D- defense- obrana B- special attack- útočná síla pro speciální útoky E- special defense- obrana pro speciální útoky X1- X útočícího Pokémona X2- X bránícího se Pokémona Speciální útok- útok , který není fyzického typu a je to útok typu útočícího Pokémona
Díky tomu si můžeš spočítat co který útok uděláa tím se mnohem spolehlivěji rozhodnout.
Průměrný genetický potenciál si vypočteš takto:
G=(M.Pn/10) + (N.Pm/10) __________________________ S- speed- rychlost 2 G- genetický potenciál M- genetický potenciál matky N- genetický potenciál otce Pm- pravděpodobnost na vylíhnutí samice Pn- pravděpodobnost na vylíhnutí samce
Díky tomu si můžeš spočítat, jak nejvýhodněji křížit.
Rád si s tebou vyměním i další. V případě, že bys měl zájem, napiš. |
Přidat komentář |
|