|
|
|
Koutek mistrů II. |
En-Cu-Kou Terve! Nyt minä asun Suomessa. | Napsat zprávu | 05.11.2004 00:00:00 |
Vítej v Koutku mistrů, kde se snažíme trénovat špičkové konkurenceschopné Pokémony.
Jak jsem slíbil minule, dnes se podíváme na statistiky.
Každý Pokémon má přiřazených šest čísel, které jsou pro souboje velice důležité. Jsou to právě statistiky (Stats):
Teď si možná lámeš hlavu nad tím, které útoky jsou fyzické a které speciální. Odpověď je jednoduchá - závisí to na typu útoku:
Fyzické útoky jsou útoky těchto typů:
Speciální útoky jsou ty ostatní - tyto typy:
Tak. Teď víš na co ta tajemná čísílka jsou. Ale jak je zvýšit co nejvíc? K tomu nám pomůžou čísla ještě tajemnější.
Napřed uvedu vzorečky, podle kterých hra statistiky počítá. Jsou dva - jeden pro HP a jeden pro ostatní statistiky:
HP = (( Základ * 2 + DV + EV/4 ) * Level) / 100 + 10 + Level Jiná statistika = ((( Základ * 2 + DV + EV/4 ) * Level) / 100 + 5 ) * P Pro přesné výsledky musíš po každém dělení zaokrouhlit dolů.
Kde:
Základ (Base Stat) je hodnota od 1 do 255, která závisí na druhu Pokémona. Právě kvůli tomuto číslu mají Machampové vyšší útok než Alakazamové a podobně. Pro každý druh Pokémona je šest těchto čísel - jedno pro HP, další pro Útok atd.
DV (Diversification Value; někdy taky IV - Individual Value) je hodnota od 0 do 31, která se nedá změnit. Když chytíš Pokémona s nízkými DV, nemůžeš to už později spravit. Jediný recept je chytit relativně silného Pokémona a toho pak trénovat. Podobně jako u Základů, každý Pokémon má 6 čísel DV, jedno pro každou statistiku.
EV (Effort Value) je číslo od 0 do 255, které se zvyšuje tréninkem. Čím více protivníků Pokémon porazí, tím vyšší bude jeho EV, a tím vyšší pak bude i daná statistika. EV je také šest.
Level je level Pokémona - od 1 do 100. Toto číslo je velice jednoduché na zjištění, protože se ukazuje téměř všude. Bohužel, ty ostatní nikde vidět nejsou.
P je číslo, které závisí na Povaze Pokémona. Může statistiku zvýšit nebo snížit o 10%, nebo s ní taky neudělat nic.
Jak vidno, tyto dva vzorce se od sebe liší jen tím, že HP je o 5+Level vyšší a ostatní statistiky jsou vynásobeny číslem, které závisí na Povaze. Abychom tedy dosáhli co nejvyšších statistik, budeme HP trénovat stejným způsobem jako ostatní statistiky, jen se nebudeme starat o Povahu.
Pokud těm vzorcům nerozumíš (nebo nechceš rozumnět), budiž. Stačí, když budeš vědět, že chceme co nejvyšší Základ, DV, IV a Level, aby byla statistika co nejvyšší. Jak to udělat si povíme příště.
Informace v této rubrice jsou pro verze Ruby, Sapphire, Fire Red a Leaf Green.
|
madvorak | Napsat zprávu | 22.10.2005 21:16:01 |
Píši ti, jelikož se také velice zajímám o Pokémonní matematiku a mám spoustu užitečných vzorců, nazbytných pro hru, které si ještě nuveřejnil.
sílu útoku si spočítáš podle tohoto vzorce s tím, že si do něj dosadíš slabosti a odolnosti popř. další vlivy:
K=U. odmocnina z (L1+L2):(2.30).A1:D2 pro speciální útoky: K=U. odmocnina z (L1+L2):(2.30).B1:E2
K- attack komplet- kompletní zranění útoku U- základní zranění útoku L- level- úroveň A- attack- útočná síla D- defense- obrana B- special attack- útočná síla pro speciální útoky E- special defense- obrana pro speciální útoky X1- X útočícího Pokémona X2- X bránícího se Pokémona Speciální útok- útok , který není fyzického typu a je to útok typu útočícího Pokémona
Díky tomu si můžeš spočítat co který útok uděláa tím se mnohem spolehlivěji rozhodnout.
Průměrný genetický potenciál si vypočteš takto:
G=(M.Pn/10) + (N.Pm/10) __________________________ S- speed- rychlost 2 G- genetický potenciál M- genetický potenciál matky N- genetický potenciál otce Pm- pravděpodobnost na vylíhnutí samice Pn- pravděpodobnost na vylíhnutí samce
Díky tomu si můžeš spočítat, jak nejvýhodněji křížit.
Rád si s tebou vyměním další vzorce a poučky |
Přidat komentář |
|