Hodím sem log z konverzace s Terrionem ohledně toho, jak se EVčkují pokémoni. Začalo to nevinným dotazem, ale znáte mě, vždycky se o něčem rozkecám.
Je tam i nějaký offtopic, ale pořád Pokémon.
Míša, [21.03.17 06:51]
Jak se hraje to lele? Na max speed?
John Beak, [21.03.17 14:35]
Jak kdy. Většinou právě ne.
John Beak, [21.03.17 14:36]
Tam balancuješ dvě věci, co jsou proti sobě. Pomalejší má lepší šanci si nasadit svůj terén, ale rychlejší má lepší šanci zaútočit.
John Beak, [21.03.17 14:36]
A Lele není tak defenzivně zdatné jako třeba Fini, takže ten speed spíš chce.
John Beak, [21.03.17 14:37]
Já ho hrál na max speed.
John Beak, [21.03.17 14:37]
Ale většinou Ti asi stačí něco jako být rychlejší než další pomalejší pokémoni, které chceš pokrýt... Xurkitree? Gyarados? (ten se mimochodem taky nehraje na max speed) Určitě chceš být rychlejší než Krookodile. Pomalejší asi nemá smysl.
John Beak, [21.03.17 14:37]
A Scarf Lele zase podle toho co potřebuješ předběhnout.
John Beak, [21.03.17 14:38]
Jo, další věc je Taunt. Pokud hraješ Taunt, chceš být rychlejší než to, co dává Taunt proti Tobě.
John Beak, [21.03.17 14:38]
Jinak Lele má velký problém s Mimikyu, který je o 1 rychlejší a zabije ji na jednu ránu Z-movem, ale to asi víš.
Míša, [21.03.17 14:52]
Nevím, díky!
John Beak, [21.03.17 14:53]
http://www.trainertower.com/vgc-2017-speed-tiers/
John Beak, [21.03.17 14:54]
Je to ze začátku sezony, takže tam pochopitelně není zanesené jak se obvykle hrají pokémonci.
John Beak, [21.03.17 14:54]
Což teda v těhle tabulkách stejně nebývá.
Míša, [21.03.17 14:54]
Já vytrénuju toho dragonita a pak na to kakám :D
John Beak, [21.03.17 14:54]
Jen ukázka jak vymýšlet speed EVčka na příkladu Gayradose
John Beak, [21.03.17 14:55]
On je zrovna v takovém bodě kde nejsou skoro žádní relevantní pokémoni, takže nepotřebuje max speed na to, aby je přerychlil.
John Beak, [21.03.17 14:55]
v praxi se hraje aby měl na Lv50 speed 136
John Beak, [21.03.17 14:56]
Ze dvou důvodů
Míša, [21.03.17 14:56]
Discharge sežere marowak všechen?
John Beak, [21.03.17 14:56]
nn; Discharge jde do všeho i když je Lightning Rod, ale přidá to pokémonovi s Lightning Rodem +1 do Sp. Atk
Míša, [21.03.17 14:56]
Zaujímavé
John Beak, [21.03.17 14:56]
stejně všechny analogicky plošné útoky a podobné ability
John Beak, [21.03.17 14:56]
Jednak neutrální Xurkitree má maximálně 135
John Beak, [21.03.17 14:57]
druhak neutrální Pheromosa má maximálně 203, max speed +speed Tapu Koko 200... ti pak jsou když mají -1 Speed nebo Ty +1 pomalejší než Gayrados
John Beak, [21.03.17 14:58]
A když se podíváš na věci, co jsou o fous rychlejší než tyhle věci, vidíš, že nejsou pro Gayradose relevantní
Míša, [21.03.17 14:58]
Vždyť je rozumný ho hrát se 136 a DD
John Beak, [21.03.17 14:59]
takže by třeba mohl přespeedovat ještě něco jako po Dragon Dancu Scarf Krookodila, ale už by to chtělo velkou investici do Speed a upřímně řečeno kdy to potřebuješ
Míša, [21.03.17 14:59]
Tak hraju OMG koláč
Míša, [21.03.17 14:59]
Ta má teda scarf
John Beak, [21.03.17 14:59]
A zbytek můžeš nacpat do obran nebo útoků
John Beak, [21.03.17 14:59]
Takže zhruba takhle se základně vymýšlí EVčka na speed
John Beak, [21.03.17 14:59]
Nejpřímočařejší to je u křehkých pokémonů s Focus Sash. Tam dáváš typicky 252/252/4 a není o čem přemýšlet.
John Beak, [21.03.17 15:00]
Všechno ostatní se řeší základně tak, jak jsem popsal
John Beak, [21.03.17 15:00]
A jako další level pak vstupuje do hry meta
John Beak, [21.03.17 15:00]
Například víš, že spousta pokémonů jako Arcanine, Gyarados se hrají 136 Speed
Míša, [21.03.17 15:00]
[In reply to John Beak]
Takhle řeším všechny :D
John Beak, [21.03.17 15:00]
tak si můžeš na svého dát 137 nebo 138
John Beak, [21.03.17 15:01]
A pak to jsou mind games v team buildingu proti soupeřům
John Beak, [21.03.17 15:01]
Což je krásné a dává to tomu tu diverzitu, kterou VUKMorx tvrdili, že EVčka pokémonům berou.
John Beak, [21.03.17 15:01]
Ale to je jenom protože jsou nub a nevědí, že se to takhle v praxi hraje
John Beak, [21.03.17 15:01]
A já to třeba taky úplně neviděl dřív
Míša, [21.03.17 15:01]
Zní jako moc práce to řešit, už si do vgc17 nechci stavět další týmy
John Beak, [21.03.17 15:01]
Tohle mě na té hře fascinuje a moc se mi to líbí.
Míša, [21.03.17 15:02]
Si počkám na 18
John Beak, [21.03.17 15:02]
Mimochodem EVčka to útoku/obrany se řeší úplně stejným způsobem.
John Beak, [21.03.17 15:02]
Začneš tím, že nahodíš něco víceméně náhodně, třeba nějakou cílovou hodnotu statu o které víš, že je docela dobrá, a pak testuješ.
John Beak, [21.03.17 15:02]
A pak děláš kalkulace proti konkrétním pokémonům a podle toho upravuješ.
Míša, [21.03.17 15:03]
Obrany jsou derp
John Beak, [21.03.17 15:03]
V první fázi děláš kalkulace na jistotu - abys měl i proti nejdefenzivnějšímu možnému toho druhu jisté OHKO nebo i od nejútočnějšího možného toho druhu jisté, že Tě nedá OHKO
Míša, [21.03.17 15:03]
Musíš řešit rozdělení mezi 3 staty
John Beak, [21.03.17 15:03]
Plus kalkulace s posunutými staty jak často budou. Třeba u fyzických útoků fakt stojí za to si počítat i co se stane když jsou -1.
Míša, [21.03.17 15:04]
Proto je půlka mých monů náhodně def a spdef
John Beak, [21.03.17 15:04]
Protože Intimidate je všude.
Míša, [21.03.17 15:04]
[In reply to John Beak]
Neřeším, dávám crity
John Beak, [21.03.17 15:04]
Což je věc kterou jsme zapomněli udělat, když jsme dělali Hemdailovi tým s Pheromosou a pak kvůli tomu nefungoval, protože nedávala ta KO, se kterými jsme počítali.
John Beak, [21.03.17 15:05]
Def a Sp. Def řešíš podle toho, jakou roli má ten pokémon v týmu hrát a tedy podle toho proti jakým soupeřům ho budeš používat.
John Beak, [21.03.17 15:05]
Celesteela se třeba hraje na Sp. Def, protože ji nejvíc ohrožují speciální útoky od Tapu Koko atd.
Míša, [21.03.17 15:05]
Ok, já to neřeším ^^"
John Beak, [21.03.17 15:06]
Vzácně se stává, že potřebuješ balancovat Def i Sp. Def
Míša, [21.03.17 15:06]
Celesteelu zabijí 3 rock slidy
John Beak, [21.03.17 15:07]
Typicky se to dělá tak, že si spočítáš u té, co je pro Tebe důležitější, kolik potřebuješ (třeba u Garchompa aby přežil jeden Ice Beam od standardního Porygona2) a když Ti na konci zbydou nějaká nevyužitá EVčka, ta nacpeš do té druhé obrany.
John Beak, [21.03.17 15:08]
Vyvážení kolik dávat do HP a kolik do obran se řeší matematicky aby vycházel nejlíp násobek obrana*HP. Jelikož obrany jsou dvě, ideální poměr hodnot statů je HP:obrana 2:1 (madvorak na to měl maturitní práci), takže se chceš vždycky co nejvíc přiblížit tomuhle poměru.
John Beak, [21.03.17 15:08]
Proto dáváš pokémonům, co mají hodně HP a malé defense EV do defense a těm, co mají velkou defense ale málo HP, do HP.
Míša, [21.03.17 15:09]
Kůl, se mrknu
John Beak, [21.03.17 15:09]
Pak na Lv50 je ten malý matematický trik, že první 4 EV přidají do statu 1 a pak až každých dalších 8 EV, takže defenzivní pokémoni se hrají, že mají jakoby místo 252-0-0 244-4-4
John Beak, [21.03.17 15:10]
Ale to už jsou jen maličkaté optimalizace, co Ti přidají půl procenta
John Beak, [21.03.17 15:11]
No, a když teda projdeš všechen ten proces damage calců a balancování (a jednorázové matematické optimalizace na konci)
John Beak, [21.03.17 15:11]
na dalším levelu přichází do hry meta
John Beak, [21.03.17 15:11]
Protože zase ti pokémoni se nastavují proti konkrétním soupeřům
John Beak, [21.03.17 15:11]
a takhle je stavěný ten standardní Garchomp, co se hraje ve VGC 2017
John Beak, [21.03.17 15:12]
on má EV do Sp. Def takové, že od max Sp. Atk Porygona2 ten Ice Beam nepřežije (nebo minimálně ne jistě)
Míša, [21.03.17 15:12]
Bys měl zkopírovat do vgcz
John Beak, [21.03.17 15:12]
ale Porygon2 se nehraje na max Sp. Atk, protože potřebuješ jiné staty
John Beak, [21.03.17 15:12]
takže stačí ten spread, co se na něm standardně hraje
John Beak, [21.03.17 15:13]
Pak to dopadne tak, že se buď ti pokémoni ustálí, protože posunout je od tohohle vyvážení kvůli tomu jednom konkrétnímu by je znehodnotilo proti všemu ostatnímu
John Beak, [21.03.17 15:14]
nebo se stane to samé jako jsem předtím popisoval se speed a hráči začnou ubírat a přidávat tady a tam a hrát mind games na úrovni team buildingu
John Beak, [21.03.17 15:14]
Což se u profíků skutečně děje a zas tam je krásná diverzita
Míša, [21.03.17 15:14]
Takže pak trick room bude nahazovat whimsicott :DD
John Beak, [21.03.17 15:14]
Ale tohle už jsou hrozně advanced věci.
John Beak, [21.03.17 15:15]
V teorii chápu, jak to funguje, ale v praxi to neumím udělat (hlavně kvůli nedostatku zkušeností a informací - nevím, co se v metě reálně hraje; nestíhám to sledovat).
John Beak, [21.03.17 15:15]
Trick Room Whimsicott má ještě jeden důvod proč se hraje
John Beak, [21.03.17 15:15]
Jeden ze způsobů counterování Trick Roomu je totiž Roar
John Beak, [21.03.17 15:15]
Trick Room má prioritu -7
John Beak, [21.03.17 15:15]
Roar -6
Míša, [21.03.17 15:15]
LOL
John Beak, [21.03.17 15:16]
Ale Whimsicott má Prankster, který tomu přidá +1, takže jeho TR má -6 a je rychlejší než věci, co běžně používají Roar
John Beak, [21.03.17 15:17]
Hodím teda log naší konverzace jako fórum na Pika a odkaz do VGCZ.
John Beak, [21.03.17 15:17]
idk proč jsme to neřešili tam