Fórum

Návod jak sestavit kompetitivní tým


[1] Vložil gansterpaji dne 04.02.2017 v 18:47:34, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Ahoj, tentokrát se budeme věnovat stavění kompetetivního teamu.

Ukažeme si všechny důležité aspkety. Tento čánek se snaží pomoci hráčům dobře sestavit team. Článek by měl sloužit jako univerzální

kuchařka, kde od bodu do bodu lze postupovat až ke kompletnímu sestavení teamu.





Obsah


Začínáme

Každý hráč určitě dohrál příběh, při kterém používal pokémony podle svých sympatií.

Snažili jsme se souboje co nejrychleji ovládnout a soupeře porazit v co nejkratším čase.

Tato potřeba nás donutila hrát hlavně na útok bez častého používání nějakých pokročilejších a více komplexních strategií.

Pro účely kompetetivního hraní je ale nutné přistupovat k hraní více promyšleně. Tento přístup nás vede k používání větší škály

útoků a pečlivější přípravy každého jednotlivého člena našeho teamu.


Definice základních pojmů

team- skupina 6 pokémonů
jádro teamu- skupina 2 až 4 pokémonů, kteří společně tvoří základní strategii celého teamu
synergie- schopnost pokémonů vzájemně spolupracovat
IV- individual values, genetické vybavení každého pokémona
EV- effort values, vychází ze zkušeností pokémona, charakterizuje jeho zaměření (v jiných hrách známé jako Skill Points)
item- předmět, který pokémon drží při bitvě
base stat- statistika charakteristická pro daný druh pokémona
PP- množství dostupných útoků k použití
rating- hodnocení hráče
battle spot- oficiální online zápasiště, které je zajišťováno producenty hry
ability- schopnost pokémona
nature- povaha pokémona
sweeper- ofenzivní pokémon
switch- výměna pokémona
counter- pokémon který jehož podstata přímo působí proti konkrétnímu pokémonovi, také se ale používá při označení převzet kontroly nad rychlostí atd.
dmg- poškození
META- Most Efficient Tactics Available - nejúčinnější taktiky hry, které jsou dostupné
HA- hidden ability - schopnosti pokémona
Control- zbavení nebo omezení schopnosti soupeře ovládat svého pokémona
breed- pěstění pokémona pomocí rozmnožování
moveset- všechny útoky, které pokémon umí


Formáty hraní

V pokémonu můžeme hrát celou řadu formátů hraní, které mají každý svá pravidla a omezení v možnostech vybírání pokémonů,

itemů, útoků.


Současný battle spot užívá tyto formáty:

  • single battles
  • dual battles
  • special battles
  • championships battles


Nastudování jednotlivých pravidel formátů nechávám ve vašich rukou :-). Tyto formáty nám umožňují se specializovat na styl hraní,

který preferujeme.


Základní statistiky

Každý pokémon vlastní určitou hodnotu následujících základních statistik:


HP- hodnota zdraví pokémona
Special attack (Sp.A)- velikost speciálních poškození pokémona
Attack (A)- velikost fyzického poškození pokémona
Special defence (Sp.D)- obrana proti speciálnímu poškození pokémona
Defence (D)- obrana proti fyzickému poškození pokémona
Speed (Spe)- rychlost pokémona


Každý z následujících statistik se užívá pro výpočet síly útoku, pořadí útoku pokémonů, množství HP pokémona a schopnost odolávat

útokům pokémonů. Tyto statistiky můžeme nalézt v detailu každého pokémona.


Efekty v bitvě

Dimenze (Trick Room)- ovlivní bitevní pole a dodávají mu jiná pravidla (dimenze se navzájem přepisují)
Terény- podobná funkcionalita jako dimenze (terény se vzájemně přepisují, avšak terény a dimenze mohou působit současně)
Stages (Curse)- jedná se o posílení/oslabení určitých statistik pokémona/ů (některé efekty působí pouze na jednoho pokémona, některé jsou na všechny aktivní pokémony) v jiných hrách se používá termín buff a debuff
Priority- jedná se o upřednostnění některých útoků, tato vlastnost je upřednostněna před samotnou rychlostí pokémona. Hodnoty jsou od -6 do 6, kde základní útoky mají priority rovnou 0
Status- pokémon může být ovlivněn jedním ze statusů, který negativně ovlivňuje jeho schopnost. Některé se dají odstranit výměnou pokémona, některé vyprší časem, některé se dají léčit a některé přetrvávají do konce bitvy. Známe následující statusy: paralíza (PAR), zmražení (FREEZ), otrava (POI), popálení (BURN), uspání (SLEEP), zmatení (CONF)
Hazards- jedná se o útoky, které přidávají do bitevního pole negativní efekt pro soupeřův team, jako jsou nemožnost swich pokémona, toxic atd.
Weather- počasí, posiluje určitý druh útoku a některé udílejí dmg typům pokémonů, kteří nejsou odolní proti danému elementu (sluníčko, posiluje ohnivé útoky), známe následující druhy počasí: déšť (rain), písečná bouře (sandstorm), slunečno (sunny day), mráz (hail)

Tabulka Stages(buffu)



Výpočet je jednoduchý: Výsledný stat pokémona = Stat * X (X = tabulkový multiplikátor)


Role pokémonů v teamu

Jedná se o určení hlavních priorit při hře s konkrétním pokémonem. Vychází z jeho statistik, útoků, abilit a itemů.



Attacking Lead- okamžitý a neustávající útok do soupeře
Baton Passer- pokémon předávající své zvýšené stages na pokémony na střídačce
Cleric- pokémon, který uzdravuje a zbavuje statusů ostatní pokémony
Dedicated Lead- nejpoužívanější pokémon, v naší terminologii jádrový pokémon
Dual Screener- pokémon používající Reflect, Light Screen a Wish ve snaze ochránit a léčit ostatní členy teamu
Glass Cannon- pokémon s velkým útokem, ale slabou obranou
Mixed Sweeper- útočně lazený pokémon, který se nespecializuje ani na Sp.A, ani na A.
Physical Sweeper- útočný pokémon specializující se na A.
Special Sweeper- útočný pokémon specializující se na Sp.A
Phazer- pokémon, který nutí soupeře vyměňovat pokémony za pomoci svých útoků
Pivot- známe defenzivního a ofenzivního pivota, užívá se jako pokémon, který má schytat útok po výměně
Spinner- odstraňuje hazards efekty z bitevního pole
Revenge Killer- pokémon, kterého používáme k poražení pokémona po vlákání do pasti
Spinblocker- brání spinnerovi v jeho práci
Stallbreaker- snaží se prolomit obranu defenzivních pokémonů
Status Absorber- pokémon, který je schopen absorbovat statusy a útoky
Suicide Lead- pokémon, který před svým poražením používá hazards útoky, aby zabránil soupeři používat některé z druhů bitevních efektů
Supporter- podporuje ostatní pokémony
Trapper- snaží se soupeře přesvědčit svými některými útoky o jiném zaměření než má a následně soupeře překvapit
Ultility pokémon- napomáhá ostatním pokémonům ke zvyšování priority a stages (v jiných hrách buffer)
Ultility Counter- pokémon zaměřující se k rušení práce ultility pokémona (v jiných hrách debuffer)
Wall- pokémon, jehož jediným úkolem je přežít jakoukoli situaci
Wallbreaker- pokémon, jehož úkolem je prorazit obranu Wall pokémona
Tank- podobný jako Wall, ale narozdíl od Wallu je pro soupeře nebezpečný tím, že sám dokáže napáchat zranění
Physical Wall- slouží k zablokování konkrétně fyzických sweeperů
Special Wall- slouží k zablokování konkrétně speciálních sweeperů


Každý pokémon může plnit více těchto rolí.


Strategie

Všechny teamy stojí na několika základních strategiích, které rozvíjejí svým unikátním způsobem:



Offense- teamy zaměřující se na vytvoření tlaku na soupeře pomocí svého velkého dmg
Stall- teamy zaměřující se na obranu a schopnost přežít všechny pokusy soupeře o vyřazení důležitých částí teamu ze hry
Balance- snaží se o vyvážení obou předešlých stylů kombinací různých pokémonů

Konkrétní strategie

Hyper offensive- team který veškerou obranu hází za hlavu a vytváří neuvěřitelný tlak za pomoci svého dmg
Offensive- team zaměřující se především na útok s možností užívat i více defenzivních pokémonů
Combo- team, jehož princip spočívá v kombinaci různých pokémonů a útoků tak, aby efekt jednotlivých schopností byl co nejvíce umocněn
Counter- team zaměřující se na studium potenciálních teamů soupeře a jejich možností, následně se snaží získat výhodu pomocí switch jednotlivých pokémonů a získání typové výhody
Stall- teamy eliminující soupeřovy combo, counter, offensive útoky, hraje na postupný a vytrvalý útok. Díky své neuvěřitelné obraně dostává soupeře pod tlak


Jádro teamu

Jádro je základním kamenem při stavbě každého teamu (od něj se začíná a k němu se následně doplní ostatní pokémoni tak, aby společně tvořili stabilní a

funkční team). Při každém stavění teamu je nutné se rozhodnout, jakou strategii zvolit a na základě ní vybrat správné jádro (core), abychom tohoto docílili. O jednotlivých meta jádrech se mluví v mém návazném článku, viz. článek

Práce s jádrem je velice důležitá, jelikož role těchto pokémonů bude dedicated lead (tedy budou vybíráni ve většině vašich her). Při výběru jádra je důležité zhodnotit metu (přesto se dá velice dobře hrát i bez ní) a jádro postavit také na vašich sympatiích.

Mnoho teamů může obsahovat jádra dokonce dvě, jelikož standardní jádro je tvořeno dvěmi až čtyřmi pokémony. Jádro následně doplňujeme o takové pokémony,

kteří pokrývají slabosti našeho jádra a odstraňují největší hrozby pro naše jádro.



Pokud si k tvorbě teamu rozhodnete vybrat můj článek, tak je nutné nejprve zvážit, jaké typy her chceme hrát. Pokud se chceme dobře umístit v ranked online, vyžadujeme po teamu především rychlost her, jelikož nám stačí pro

dobrý postup 60% winrate. Pokud se chceme především soustředit na turnaje, je nutné, aby team byl schopný se přizpůsobit nenadálým situacím. V tomto případě vybíráme teamy vhodné pro tento účel. Také bychom měli

skromě ohodnotit své hráčské schopnosti a jádro a následně celý team vybírat podle svých hráčských schopností.


Meta

Jedná se, jak už jsme nastínili, o nejúčinnější taktiku a sestavení teamu, které je dostupné, proti největšímu množství teamů.

Takže nemůžeme podlehnout iluzi neporazitelnosti. Pokud máme meta team, je stavěn tak, aby byl schopen porazit co největší množství možných teamů, avšak

existují teamy, které nad tímto teamem budou mít výhodu. Ve hře neexistuje takový team, který by nebyl slabý na žádný jiný. Přesto je třeba metu sledovat

a brát v potaz. Pokud pokémony z mety nepoužíváme, i tak se nám stane, že je budou mít naši sopeři, a proto je nutné znát jejich možnosti. Pokud volíme

team z mety, který budeme schopni správně zahrát, máme větší pravděpodobnost na vítězství proti předem neznámému soupeři. Žebříček ZDE


Pokémoni

Po zvolení našeho jádra je nutné přidat takové pokémony, kteří nám pomohou hru pro soupeře znepřehlednit a zároveň chrání naše jádro proti jeho slabostem.

K tomuto účelu se dají používat velice efektivně pokémoni z metagame i pokémoni do metagame nepatřící.


Pokedex


Typy pokémonů

Team je nutno balancovat na jednotlivé typy a jejich slabosti. Je nutné pokrývat svými útoky slabosti soupeřů a zároveň typy svých pokémonů pokrývat vlastní slabostí.

Tabulka slabostí


TEAM PLANER - TOOL tlačítko (+) informace


Ability (Schopnosti)

Každý pokémon už při jeho narození/chycení získává nějakou schopnost, která se projevuje pasivně (nemůžeme ji volit při boji). Tyto schopnosti nelze

již pokémonovi žádným způsobem změnit, takže pokud pokémon nemá námi požadovanou schopnost, je nutné pořídit si jiného. Konkrétní pokémon má vždy jednu, ale onen druh může mít více.

Někteří pokémoni vlastní tzv. HA, která je vzácná. Tyto schopnosti(ability) propůjčují pokémonům velice důležité prvky, které jsou nesmírně důležité pro hraní

nějakého teamu. Příklad takovéto ability je Garchompův Rought Skin, který v případě fyzického zásahu do Garchompa udělí soupeři zpětný dmg.

Ability jednotlivých pokémonů najdeme např. na stránkách ZDE


Natures

Jedná se o povahy. Každý pokémon má při chycení/narození svoji povahu, která ovlivňuje jeho základní statistiky. Touto metodou můžeme maximalizovat

námi preferované statistiky proti těm ostatním. Jelikož pokud nám povaha přidává nějakou statistiku, tak na oplátku nějako statistiku ubírá. Pro některé

teamy může být snížení některého ze statu více žádoucí než samotné navýšení jiného statu, jelikož si to žádá jejich vlastní taktika (Spe - Trick Room).

Následuje výčet jednotlivých natures:




Statistiky pokénomů

Každý pokémon vlastní tři zdroje svých finálních statistik:



1. základní staty - jedná se o elementární staty charakteristické pro každého pokémona (všichni Bulbasauři mají stejnou základní hodnotu HP, A, Sp.A atd.)


2. EV - effort values (skill point) - jedná se o statistiky, které získáváme trénováním samotného pokémona proti konkrétním jiným pokémonům

Každý pokémon má možnost mít 510 EV bodů. Pro tuto statistiku máme kalkulátor , který nám umožňuje spočítat udílené poškození daného pokémona při konkrétní konfiguraci těchto statistik.

Můžeme tedy EV statistiky nejprve přesně spočítat tak, aby nám co nejvíce vyhovovaly (na toto téma připravím článek, který se bude zabývat volbou IV a EV u vašeho pokémona)



3. IV - individual values - jedná se o body, které pokémon získá při chycení/narození/hyper training a mají hodnotu pro každou statistiku pokémona. Můžeme je zlepšovat za pomoci

breedingu, kde od rodičů můžeme dědit lepší hodnoty, nebo za pomocí hyper trainingu. Hodnoty IV bodů se pohybují mezi 0 - 31 pro každou statistiku. Ač se nám to může zdát zvláštní, někdy nemusíme

usilovat jen o perfektní hodnotu IV, jelikož naše taktika buď daný stat na daném pokémonovi nevyžaduje nebo chceme nějaký stat úmyslně snižovat.



Výpočet finální statistiky pokémona vypadá následně (nezapomínejme, že většina formátů se hraje s pokémony, jejichž statistiky se upravují pro level 50):


Stat = ((Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 5) * Nmod


kromě:


HP = (Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 10 + Level



DMG meter


Itemy

To jsou ty věcičky, co si pokémon drží, aby byl při bitvě co nejsilnější :-). Každý pokémon může držet pouze jeden item a ten mu dodává do bitvy schopnost, kterou má napsanou v popisku.

Hodně taktik vyžaduje konkrétní konfiguraci itemů na konkrétních pokémonech, jelikož pouze při této konfiguraci může fungovat určitá synergie, o které se budeme bavit v dalším odstavci.



Seznam všech itemů


Útoky

Jednou z finálních částí tvorby každého teamu je volba samotných útoků pro každého pokémona. Podle role pokémona budeme volit konkrétní moveset. Některé útoky mohou společně

vytvářet combo, taktiky, některé oponentovi zabraňují užívat útoky, které potřebuje pro svou taktiku (taunt). Je nutné volit útoky tak, aby pokémoni, kteří mají silnější A., měli útoky

fyzického typu a pokémoni, kteří disponují vyšší statistikou Sp.A, měli útoky udílející speciální dmg. To, ve které kategorii útok je, zjistíme v následujícím odkazu: Seznam všech moves


Synergie

Jednou z posledních fází budování teamu je úvaha nad samotnou synergií teamu. Synergie je schopnost našich pokémonů se vzájemně doplňovat a vzájemně benefitovat ze svých schopností. Příkladem

takovéto synergie je Garchomp a Vikavolt, kteří používají oba plošné útoky, které by za normálních okolností zraňovaly i vašeho druhého pokémona, ale díky Garchompově imunitě proti elektřině

(Discharge) a imunitě Vikavolta proti Earthquake tvoří společně velice silnou synergii. Na znalost synergie vlastního teamu musíme klást velký důraz. Např. častou chybou, kterou jsem při zápasech

sám udělal a viděl dělat i ostatní hráče, je užití Porygona 2 a Marowaka, kde by člověk měl tendenci na např. vodního pokémona zahrát Thunderbolt, který by ale díky Mrowakově abilitě Lightning Rod

byl absorbován a Marowakovi by přidal akorát stage Sp.A, který je vzhledem k jeho základním statistikám pro Marowaka neužitečný. Útok bychom tímto ztratili. Znalostí synergie získáváme základní schopnost

dobře volit pokémony k sobě do každého zápasu.


Finalizace teamu

V tomto okamžiku již team máme hotový a následuje samotný proces hraní. Je důležité po několika prvních zápasech provést zhodnocení, jestli statistiky, itemy, útoky a samotní pokémoni splnili námi

očekávané výsledky a jeslti byli efektivní do očekávané míry. Může se nám stát, že po praktickém hraní zjistíme, že některé útoky nebo pokémoni nám v teamu příliš nevyhovují nebo dostatečně neodráží

náš herní styl. Proto se nesmíme bát s teamem i po jeho první finalizaci následně pracovat, útoky měnit na základě hraných kombinací, které volí soupeř proti vašemu teamu, popř. změnu samotného pokémona,

pokud zjistíme, že samotné úpravy pouze útoků, itemů, EV nestačí. Po delších intervalech je také velice dobré provést kompletní analýzu svého teamu. Jak takovouto analýzu udělat, si projdeme v článku, který

sepíšu v budoucnu.



Otestovat vaše teamy můžete také zde

 

Zpráva byla změněna dne 06.02.2017 v 02:19:23




Příspěvky 7 – 26 z celkem 26. Zobrazit vše.

 
[8] Vložil Raish dne 05.02.2017 v 22:21:17, Odpovědět
 IP hash: db25a967ba6ad90e

[7] : Buď to má být seriózní guide a nebo nemá. Pokud nemá, tak to autor může s klidem ignorovat a být šťastný, protože už takhle je to nejlepší český materiál na dané téma. Pokud má, tak odstranění nepřesností přinese stejný účinek.

A pokud to má být guide pro nováčky (a jakože musí být, protože tam není jediné non-basic info) tak to musí být totálně blbuvzdorné a každé špatné slovo to zhoršuje. Sám jsem se leccos napomáhal v téhle oblasti a především mladší hráči potřebují co nejsnazší a nejméně matoucí rady, jinak zabloudí nesmyslným směrem.

Hádám, že jsem opomněl sepsat dva odstavce blábolů které ten článek chválí, když už takhle skrovná kritika přinesla rage anonymních uživatelek, ale dobrá tedy. Je to opravdu nejlepší česká tvorba co tu máme a těším se na další. A zcela upřímně můžu říct, že sem budu odkazovat lidi co mi píšou o rady.



[9] Vložil gansterpaji dne 05.02.2017 v 22:49:30, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Tve prispevky urcite rad zakomponuji. Pokud mas jiny navrh na bodove ohodonoceni rad ho vezmu v potaz. Prosim napis svuj nazor a udelam z toho prumer(to plati o vsem)


Stalo me to dost prace, takze mne trochu mrzi tvuj konfrontacni zpusob podani.



Seznam navrhu:



-Jádro týmu je 1-6 pokemonů, dobré týmy se točí kolem šesti, některé kolem jednoho. - konkretni navrh prosim

-Synergie wtf, to už je znásilnění češtiny až běda. - konkretni navrh prosim

-Base stat - neplést si statistiku se staty - Odstranen duplicitni base (statistika = stat jen je to kratsi)

-Rating není počítán z průměru W/L - Odstranena poznamka o vypoctu

-Abilita není povaha - Chyba vznikla kopirovanim

-Base - viz base stat - Odstranen

-HA - vzácné? O.o - Vyraz odstranen

-Control se nepoužívá v tomhle spojení, aspoň ne v pokemonech. Spíše se používají slovní spojení jako weather control, speed control atd. Psaná forma tady je zavádějící. - Doplnil jsem i tuto interpretaci

-Odstavec základní statistiky - nemůže být síla poškození, může být síla útoku - Zde se jedna o slovickareni

-Terény nejsou novinkou, už jsou tu bůhvíjak dlouho, jen Tapu je přivedli do vědomí většiny hráčů - chyba poznamka odstranena

-Nejsem si jist proč je u Stages(Curse), nicméně vzhledem k prostředí je Curse matoucí- priklad utoku

-Status - též se dají léčit nebo vyprchají časem - pridano

-Role pokemonů - i když nic z toho není špatně (odkud jste to vzali? O.o) tak jsou to až na výjimky nepoužívané pojmy, těžko říct jak vhodné do něčeho pro nováčky - je tam par elementarni pro pochopeni zahranicnich clanku

-Tabulku na typy doporučuji tutu http://i.imgur.com/YpJWUB4.png prokázala se nejlepší pro nováčky a obecně se považuje za nejsrozumitelnější - pridano

-IV - +hyper training - Clanek nepopisuje jak se daji IV EV nebo jine veci ziskavat a ani to nema jako cil

-Odkaz na seznam útoků - vždy odkazovat na serebii, jsou nejaktuálnější a pokemondb má problémy někdy mít vše správně - pridano



Velice dekuji za korekturu.



PS: Netvrdim, ze mam patent na rozum. U kazdeho hodnoticiho clanku jasne pisi v uvodu ze se jedna o osbni hodnoceni a nemusi se schodovat s realitou. Vsechny sve clanky konzultuji i s ostatnimi lidmi z komunity. Muzes se take vyjadrit sem https://www.pikachu.cz/forum/view.php?tid=33273&20170203233135.000000

 

Zpráva byla změněna dne 05.02.2017 v 23:51:46



[10] Vložil gansterpaji dne 09.03.2017 v 13:32:55, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

Po MsCR udelam pokracovani kde rozvedu podrobne jednu z kapitol. Navrhy ?



Auvicek
[11] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 09.03.2017 v 15:45:05, Odpovědět
 IP hash: f8343cded145e64f

[10] gansterpaji:

rozveď IV, nějak jsem to doteď nepochopil?



Auvicek
[12] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 09.03.2017 v 15:45:54, Odpovědět
 IP hash: f8343cded145e64f

Hlavně jak se to trénuje, aby bylo co největší



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[13] Vložil John Beak dne 09.03.2017 v 16:50:16, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[12] : IVčka se řeší nejlépe křížením. Gimic na to napsal článek Úvod do breedingu, ale ten je dost obsáhlý.

Mám rozepsaný krátký návod, jak postupovat při křížení. Po MsČRvP ho dokončím a postnu.

U legendárních pokémonů, které nelze křížit, se pak na používá Hyper Training, který nastaví hodnoty statů jako by v nich měli maximální IV.



auvicek
[14] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 09.03.2017 v 21:45:37, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

A co bootle cap lze zísakt maximální staty přes ně?



[15] Vložila Behold3r dne 09.03.2017 v 21:56:52, Odpovědět
 IP hash: 2dd3eba1fc1caec4

[14] : Bottle Capy jsou ingredience na Hyper Training, viz výše. Jdou použít na všechny pokémony lv 100.



auvicek
[16] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 09.03.2017 v 22:28:01, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Já právě v tom pořád nějak plavu nejlepší je to uvést na příkladu

http://serebii.net/pokedex-sm/724.shtml

můj pokemon má třeba i po použití bottle cap rychlost pouze 205 a nevím proč tak málo když je tady uvedený limit 262



[17] Vložila Behold3r dne 09.03.2017 v 22:31:21, Odpovědět
 IP hash: 2dd3eba1fc1caec4

[16] : No a máš nature na zvýšení Speed, jak se tam píše (Beneficial Nature)? Tedy když si zobrazíš staty pokémona, je Speed růžová?



auvicek
[18] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 09.03.2017 v 22:54:52, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Žádný stat u žádného mého není růžový? A to je právě to co mě zajíma? Jak takových statů dosáhnout jestli křížením tak viz jakou metodou. Apodobně. Chtěl bych totiž mít u své party všechny staty jak říkáš růžové, ale vážně nevím jak na to



auvicek
[19] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 09.03.2017 v 22:57:18, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Omlouvám se, asi jsem natvrdlý ale vážně to nemohou rozlousknout.



[20] Vložila Behold3r dne 09.03.2017 v 23:15:03, Odpovědět
 IP hash: 2dd3eba1fc1caec4

[19] : Nature je náhodně vybraná (z 24 možností) neměnitelná vlastnost každého pokémoního jednotlivce. Když potkáš nebo vylíhneš (bez využití možností ovlivnění obojeho) jakéhokoliv nového pokémona, tak má vždy jednu náhodně přidělenou. Co nature tvojeho konkrétního pokémona dělá zjistíš na ukazateli jeho statů:


obrázek natures


První z Vulpixů na obrázku má zvýšenou Sp.Def a snížený Attack, druhý má zvýšenou Speed a snížený Attack. Pokud není žádný stat vybarvený, pak nemá pokémon nic zvýšeného a nic sníženého. Zvýšený stat je pak navýšený o 10 %, zatímco snížený o 10 % ubraný.


Edit: Ještě dodám, že můžeš mít vždy jen jeden zvýšený stat a to vždy za cenu jiného sníženého. Nejde mít víc zvýšených nebo třeba jeden zvýšený a žádný snížený. Takže například tvůj Decidueye nemůže mít současně 262 speed a 344 attack - musí ti stačit maximálně jedno z toho.

 

Zpráva byla změněna dne 09.03.2017 v 23:19:37



[21] Vložil gansterpaji dne 10.03.2017 v 11:34:20, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

Staty kazdeho pokemona jsou pocitany nasledovne.

(krome HP tam je to jinak)

Stat = ((Base * 2 + IV + (EV/4)) * Level / 100 + 5) * Nmod

takze mame tveho Alolan Persian a podme resit jeho speed

Lvl = 50

Base = 115

IV = 31 (odpovida hodnote Best => maximum) Zjistis tak, ze si vylihl alespon 20 vajec. V pocitaci dole mas tlacitko Judge a pak se ti u pokemona ovevi graf IV.



EV = 252 (pokud vidis u statistiky hvezdicky znaci to maximalni moznou uroven, to najdes tak ze si das na pokemonovy summary a tam zmacknes Y)



Takze nas vypocet


Stat = ((115 * 2 + 31 + (252/4)) * 50 / 100 + 5) * Nmod

Stat = 167

--------

tak a ted prijdou na radu nature nature pridava 10procent k statu ktery pulusje a - 10procent ke statu ktery zmensuje. (pozor jsou tam natures co nedavaji ani snizeni ani zviseni vis tabulka v clanku)

Toto naleznes pokud v summary pokemona posunes doprava napr



takze ted zvolime nature treba Jolly vidim ze pridava Speed a ubira Special Attack takze dokoncime vypocet

Result = Stat * 1.1 -- jde o 10% navyseni

Result = 167 * 1.1

Result = 183 -- Zaokrouhluje se na cela cisla vzdy dolu

 

Zpráva byla změněna dne 10.03.2017 v 14:07:44



Auvicek
[22] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 10.03.2017 v 18:32:46, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Díky Nature jsem zcela pochopil až budeš mít čas můžeš mi vysvětlit to fialové? Případě hodit staty těch vulpixu na lvl 1? holt v tom plavu :D Nebo za to prostě může nature? Já takový obrázek u pokemona na prvním lvl ještě neviděl. Alespon ve své hře.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[23] Vložil John Beak dne 10.03.2017 v 18:43:34, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[22] : Ty obrázky s Vulpixem v [20] jsou z aplikace Judge, kterou dostaneš od postavy, která stojí napravo nahoře v Battle Tree, po dohrání ligy. Aktivuje se pak v počítači kliknutím na tlačítko Judge, které přibyde v správě boxů.

Podle statů na Lv1 to nepoznáš, protože řada různých hodnot padne do stejného rozmezí. Přesné hodnoty Ti ukáže právě Judge.



auvicek
[24] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 10.03.2017 v 18:48:12, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Aha už chápu, děkuji za pomoc :)



auvicek
[25] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 10.03.2017 v 19:04:43, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Mohu mít otázku k čemu jak funguje předmět ability capsule? A zda má vliv i na skryté ability?



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[26] Vložil John Beak dne 10.03.2017 v 19:07:05, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[25] : Ability Capsule změní z jedné obyč ability na druhou. Nelze pomocí ní změnit na Hidda Ability. Rovněž pomocí ní nelze změnit Hidden Ability na obyčejnou. Použitím se spotřebuje.



auvicek
[27] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 10.03.2017 v 22:08:43, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Díky



Přidat příspěvek

Přezdívka:
Heslo:

Předtím, než poprvé odešleš příspěvek do fóra, prosím čti tyto řádky, nechceš-li se vystavit riziku smazání svého snažení.

Registrace není povinnou podmínkou, v případě, že vyplníš jen přezdívku (bez hesla), uloží se zpráva anonymně. Pro časté přispívání doporučujeme se zaregistrovat a zvolit netriviální heslo - a předejít tak možnosti krádeže identity.

Pravidla obsahují zásady, kterých je dobré se držet. Shrnují pouze to, co by měl dobře vychovaný tvor již vědět, a proto není nutné si je přečíst – stačí se jen chovat slušně. Avšak v případě jakýchkoliv sporů jsou pravidla to, podle čeho budeš posuzován/a.

Pokud píšeš příspěvek, který nesouvisí s původním tématem, označ jej tak, běžným návštěvníkům bude zobrazen ve "sbalené" formě, tj. pouze jeden řádek kdo a kdy jej zadal, s možností si jej rozbalit.


  • Komunita
  • Anime
  • Hry
  • TCG
  • Fan
  • Download
  • Ostatní