Fórum

Základy pro hraní DS her


Keoki
[1] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 17.12.2016 v 15:09:59, Odpovědět
 IP hash: b53f4d8ddc8d93db

Zdravím,

chtěl jsem se zeptat, jestli jsou někde vysvětleny některé základní aspekty Pokémonních her. Mám tím na mysli věci jako: Povaha, IV, EV, Eggmoves atd. Jsem začátečník, v roce 2007 jsem hrál na GBC II. generaci, pak dlouho nic, až teď (letos v květnu) jsem přešel na GEN VI- Y. Nechci jen tupě chytat Pokémony bez těchto znalostí a trošku se do hry ponořit. Ano, vím, na googlu je toho spousta. S angličtinou sice nemám obzvlášť velké problémy, ale tuhle věc bych přece jen možná raději nalouskal pěkně v češtině, popřípadě se někoho doptal. Předem díky za jakékoliv info :)



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[2] Vložil John Beak dne 17.12.2016 v 17:54:06, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

Jakých her se Tvůj dotaz týká? Základy jsou všude stejné, ale konkrétní mechaniky se trochu liší hru od hry.

O kus vedle máme téma o tréninku pokémonů v Sun & Moon, které vzniklo v době, kdy hry zrovna vycházely a od té doby jsme ho neaktualizovali. Téma zachycuje spíš změny v mechanikách od posledních her, takže asi pro Tebe nebude úplně dobře čitelné.

Mám v plánu během příštího měsíce na tohle téma napsat sérii článků pro Sun & Moon. Sleduj fórum; přijde to.



[3] Vložila Behold3r dne 17.12.2016 v 18:08:47, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

[1] : Stručně a neodborně trochu základů:

Povahy jako takové nemusíš řešit protože jsou vizualizované v summary pokémona - koukni na výpis statistik, statistika růžovou barvou je posílená a statistika modrou barvou je zeslabená (pokud žádné nejsou vybarvené, tak má pokémon neutrální povahu).

IV jsou nejnáročnější z těhle věcí a současně mají nejmenší vliv, takže dokud nebuduješ vyloženě vypilovaný kompetitivní tým, kterým jsi si jistý, tak je tolik neřeš.

EV jdou získat hromadou způsobů, základní je porážení pokémonů, kteří odměňují tvého pokémona EV nárůstem dle druhu poraženého pokémona - v 6. generaci jsou na to nejlepší hordy, které můžeš vyvolat pomocí Sweet Scent nebo Honey a ideálně ještě doplnit nějakým Power itemem. Najdi si seznam kde jsou jaké hordy a co přidávají za EV. Na odstraňování nechtěných EV jsou dobré berry, co mají v popisu, že snižují ten který stat.

Eggmovy jsou jednoduše movy, které se přenášejí z rodičů na potomky (většinou tedy movy, které mohou umět jak rodič, tak potomek) s tím rozdílem, že eggmovy nemají jiný zdroj než právě křížení. Pokud u nějakého pokémona vidíš, že má eggmove, který chceš mít na svém nakříženém, tak jednoduše potřebuješ aby jeden z rodičů ten move měl naučený.


Pokud chceš ohledně toho být chytřejší, tak ideálně přijď na #vgcz nebo #pokecz IRC kanály na Rizonu a ptej se tam.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[4] Vložil John Beak dne 18.12.2016 v 00:56:19, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

Jinak nějaké blabla s úvahami z pohledu soutěžního hraní (můžeš ignorovat pokud chceš hrát jen pro zábavu) ke konkrétním pojmům zmiňovaným v [1]:

Nature - Zvyšuje jednu statistiku o 10% na úkor toho, že jinou o 10% snižuje. Typicky si chceš zvýšit statistiku, kterou využiješ, tj. u ofenzivních pokémonů Attack/Special Attack (podle toho, jestli má fyzické nebo speciální útoky) nebo Speed, u defenzivního pokémona Defense nebo Special Defense. Naopak si chceš snížit statistiku, kterou vůbec nepotřebuješ, např. u fyzického pokémona Special Attack. Když nevíš, co z dvou statů, co se Ti mohou hodit, posílit, posil ten, co je v základu vyšší, protože to matematicky dává výhody (zisk je vyšší). Vzácně může nastat i situace, kde si pomůžeš jak zvýšením, tak snížením - když třeba hraješ Trick Room a chceš co nejpomalejšího pokémona, jednu statistiku si posílíš a Speed si naopak snížíš, což se Ti po obrácení rychlostí vyplatí.

IV - "Geny" pokémona vygenerované jednou když ho získáš, které pak už nejde měnit. Hodnoty 0-31, což odpovídá jednomu bodu do statu na Lv100. Jsou částěčně dědičké při křížení. Typicky je chceš mít co nejvyšší, resp. mít co nejvíckrát 31. Od SM je možné přes Hyper Training pokémona na Lv100 vytrénovat tak, že se hra pak chová, jako by měl maximální, nicméně tento efekt není přenositelný křížením. V soutěžním hraní se automaticky počítá s tím, že ve všech relevantních statech máš 31. Jediná jiná rozumná hodnota je 0 ve Speed, pokud hraješ Trick Room, a v Attacku, pokud ho nepoužíváš (pak si dáváš menší zranění ve zmatení atd.), popř. 30 v některých statech kvůli typu Hidden Power.

EV - Něco jako skill pointy. Získávají se za souboje (nebo jinak) s lze je resetovat a měnit. Za 4 EV dostaneš 1 bod do statu na Lv100. Máš limit 255 EV na stat a 510 celkově. Efektivně tedy dělá 0-63 bodů do statu na Lv100. EVčka mají největší vliv na výkonnost pokémona. Nejčastější bývá hlavně u ofenzivních pokémonů vymaxování dvou statů (252/252/4). Rozložení EVček se pak v praxi ladí podle metagame, tzn. podle toho, proti jakým protivníkům bude pokémon nejčastěji stát, tak aby těsně přežil útoky soupeřů, těsně vyřadil soupeře a byl těsně rychlejší, když to potřebuje.

Egg moves - Útoky, co se může pokémon naučit jen křížením s jiným pokémonem. Stačí, když jeden z rodičů takový útok umí a bude ho mít i potomek. Nevím od kdy přesně, ale už pár her jde pokémona ten útok dodatečně naučit u Move Remindera za Heart Scale, když ho náhodou zapomene. Pokémony křížit zásadně se všemi Egg Moves, které mohou využít, i když je třeba zrovna neplánuješ hrát, abys nemusel křížit znova kvůli jednomu útoku.

Edit: Chtělo by to promyslet, jak ty fenomény popsat dostatečně krátce, aby to neodradilo lidi s kratším attention spanem.

 

Zpráva byla změněna dne 18.12.2016 v 00:57:24



Keoki
[5] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 18.12.2016 v 01:14:39, Odpovědět
 IP hash: b53f4d8ddc8d93db

Teda, tak pohotovou a příjemnou odpověď jsem vůbec nečekal. Mnohokrát Vám děkuji! Přesně něco takového jsem potřeboval. A svým způsobem se i omlouvám za svou lenost. Zkoušel jsem pak googlit trošku více a něco jsem našel i v češtině. Dost možná příspěvky právě od z vás dvou.

Každopádně určitě bych to chtěl povznést i na soutěžní hraní, nicméně se obávám, že na to nemám hlavu. Těch možností je určitě hrozně moc. A ještě jednou tedy děkuji. Jsou to pro mě cenné informace, přesně to co jsem potřeboval :)



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[6] Vložil John Beak dne 18.12.2016 v 02:02:00, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

Hora se zdolává po kouskách, takže si z toho objemu nic nedělej. Když se tomu budeš průběžně věnovat ze zájmu, za pár měsíců to budeš umět a ani nebudeš vědět, jak.

Cos našel v češtině? To mě zajímá. Chci konsolidovat zdroje.



...
[7] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 18.12.2016 v 22:43:39, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: e1b0478d4ca801ed

[5] : ja jsem ti chtel vynadat a poslat te do haje, ale pak jsem na to zapomnel, promin :(

a ne, hlavu na soutezni hrani urcite nemas, no nebud smutny, neni o co stat, soutezni hrani je autisticky nerd-fest...



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[8] Vložil John Beak dne 18.12.2016 v 23:48:21, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[7] : Tumáš, dej si Snickers. Když máš hlad, jsi na ostatní bezdůvodně hnusný.



[9] Vložil madvorak dne 19.12.2016 v 10:38:41, Odpovědět
 IP hash: b6e95a8a4ae8df0e

Pokud Tě zajímá generace VI, tak Tě můžu odkázat na svůj článek, protože v téhle době jsem ještě Pokémony hrál na nějaké úrovni.

další článek

tenhle je už jen z části o herní mechanice



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[10] Vložil John Beak dne 19.12.2016 v 12:02:01, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[9] madvorak: Hezké články. Ten třetí je pořád aktuální. První dva jsou skoro aktuální a změnilo se jen to, že jsou teď nějaké nové útoky a některé útoky mají změněné vlastnosti.



Přidat příspěvek

Přezdívka:
Heslo:

Předtím, než poprvé odešleš příspěvek do fóra, prosím čti tyto řádky, nechceš-li se vystavit riziku smazání svého snažení.

Registrace není povinnou podmínkou, v případě, že vyplníš jen přezdívku (bez hesla), uloží se zpráva anonymně. Pro časté přispívání doporučujeme se zaregistrovat a zvolit netriviální heslo - a předejít tak možnosti krádeže identity.

Pravidla obsahují zásady, kterých je dobré se držet. Shrnují pouze to, co by měl dobře vychovaný tvor již vědět, a proto není nutné si je přečíst – stačí se jen chovat slušně. Avšak v případě jakýchkoliv sporů jsou pravidla to, podle čeho budeš posuzován/a.

Pokud píšeš příspěvek, který nesouvisí s původním tématem, označ jej tak, běžným návštěvníkům bude zobrazen ve "sbalené" formě, tj. pouze jeden řádek kdo a kdy jej zadal, s možností si jej rozbalit.


  • Komunita
  • Anime
  • Hry
  • TCG
  • Fan
  • Download
  • Ostatní