Fórum

Jak EVčkovat pokémony - diskuze


John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[1] Vložil John Beak dne 21.03.2017 v 15:24:02, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

Hodím sem log z konverzace s Terrionem ohledně toho, jak se EVčkují pokémoni. Začalo to nevinným dotazem, ale znáte mě, vždycky se o něčem rozkecám.

Je tam i nějaký offtopic, ale pořád Pokémon.

 

 

 

 

 

Míša, [21.03.17 06:51]

Jak se hraje to lele? Na max speed?

John Beak, [21.03.17 14:35]

Jak kdy. Většinou právě ne.

John Beak, [21.03.17 14:36]

Tam balancuješ dvě věci, co jsou proti sobě. Pomalejší má lepší šanci si nasadit svůj terén, ale rychlejší má lepší šanci zaútočit.

John Beak, [21.03.17 14:36]

A Lele není tak defenzivně zdatné jako třeba Fini, takže ten speed spíš chce.

John Beak, [21.03.17 14:37]

Já ho hrál na max speed.

John Beak, [21.03.17 14:37]

Ale většinou Ti asi stačí něco jako být rychlejší než další pomalejší pokémoni, které chceš pokrýt... Xurkitree? Gyarados? (ten se mimochodem taky nehraje na max speed) Určitě chceš být rychlejší než Krookodile. Pomalejší asi nemá smysl.

John Beak, [21.03.17 14:37]

A Scarf Lele zase podle toho co potřebuješ předběhnout.

John Beak, [21.03.17 14:38]

Jo, další věc je Taunt. Pokud hraješ Taunt, chceš být rychlejší než to, co dává Taunt proti Tobě.

John Beak, [21.03.17 14:38]

Jinak Lele má velký problém s Mimikyu, který je o 1 rychlejší a zabije ji na jednu ránu Z-movem, ale to asi víš.

Míša, [21.03.17 14:52]

Nevím, díky!

John Beak, [21.03.17 14:53]

http://www.trainertower.com/vgc-2017-speed-tiers/

John Beak, [21.03.17 14:54]

Je to ze začátku sezony, takže tam pochopitelně není zanesené jak se obvykle hrají pokémonci.

John Beak, [21.03.17 14:54]

Což teda v těhle tabulkách stejně nebývá.

Míša, [21.03.17 14:54]

Já vytrénuju toho dragonita a pak na to kakám :D

John Beak, [21.03.17 14:54]

Jen ukázka jak vymýšlet speed EVčka na příkladu Gayradose

John Beak, [21.03.17 14:55]

On je zrovna v takovém bodě kde nejsou skoro žádní relevantní pokémoni, takže nepotřebuje max speed na to, aby je přerychlil.

John Beak, [21.03.17 14:55]

v praxi se hraje aby měl na Lv50 speed 136

John Beak, [21.03.17 14:56]

Ze dvou důvodů

Míša, [21.03.17 14:56]

Discharge sežere marowak všechen?

John Beak, [21.03.17 14:56]

nn; Discharge jde do všeho i když je Lightning Rod, ale přidá to pokémonovi s Lightning Rodem +1 do Sp. Atk

Míša, [21.03.17 14:56]

Zaujímavé

John Beak, [21.03.17 14:56]

stejně všechny analogicky plošné útoky a podobné ability

John Beak, [21.03.17 14:56]

Jednak neutrální Xurkitree má maximálně 135

John Beak, [21.03.17 14:57]

druhak neutrální Pheromosa má maximálně 203, max speed +speed Tapu Koko 200... ti pak jsou když mají -1 Speed nebo Ty +1 pomalejší než Gayrados

John Beak, [21.03.17 14:58]

A když se podíváš na věci, co jsou o fous rychlejší než tyhle věci, vidíš, že nejsou pro Gayradose relevantní

Míša, [21.03.17 14:58]

Vždyť je rozumný ho hrát se 136 a DD

John Beak, [21.03.17 14:59]

takže by třeba mohl přespeedovat ještě něco jako po Dragon Dancu Scarf Krookodila, ale už by to chtělo velkou investici do Speed a upřímně řečeno kdy to potřebuješ

Míša, [21.03.17 14:59]

Tak hraju OMG koláč

Míša, [21.03.17 14:59]

Ta má teda scarf

John Beak, [21.03.17 14:59]

A zbytek můžeš nacpat do obran nebo útoků

John Beak, [21.03.17 14:59]

Takže zhruba takhle se základně vymýšlí EVčka na speed

John Beak, [21.03.17 14:59]

Nejpřímočařejší to je u křehkých pokémonů s Focus Sash. Tam dáváš typicky 252/252/4 a není o čem přemýšlet.

John Beak, [21.03.17 15:00]

Všechno ostatní se řeší základně tak, jak jsem popsal

John Beak, [21.03.17 15:00]

A jako další level pak vstupuje do hry meta

John Beak, [21.03.17 15:00]

Například víš, že spousta pokémonů jako Arcanine, Gyarados se hrají 136 Speed

Míša, [21.03.17 15:00]

[In reply to John Beak]

Takhle řeším všechny :D

John Beak, [21.03.17 15:00]

tak si můžeš na svého dát 137 nebo 138

John Beak, [21.03.17 15:01]

A pak to jsou mind games v team buildingu proti soupeřům

John Beak, [21.03.17 15:01]

Což je krásné a dává to tomu tu diverzitu, kterou VUKMorx tvrdili, že EVčka pokémonům berou.

John Beak, [21.03.17 15:01]

Ale to je jenom protože jsou nub a nevědí, že se to takhle v praxi hraje

John Beak, [21.03.17 15:01]

A já to třeba taky úplně neviděl dřív

Míša, [21.03.17 15:01]

Zní jako moc práce to řešit, už si do vgc17 nechci stavět další týmy

John Beak, [21.03.17 15:01]

Tohle mě na té hře fascinuje a moc se mi to líbí.

Míša, [21.03.17 15:02]

Si počkám na 18

John Beak, [21.03.17 15:02]

Mimochodem EVčka to útoku/obrany se řeší úplně stejným způsobem.

John Beak, [21.03.17 15:02]

Začneš tím, že nahodíš něco víceméně náhodně, třeba nějakou cílovou hodnotu statu o které víš, že je docela dobrá, a pak testuješ.

John Beak, [21.03.17 15:02]

A pak děláš kalkulace proti konkrétním pokémonům a podle toho upravuješ.

Míša, [21.03.17 15:03]

Obrany jsou derp

John Beak, [21.03.17 15:03]

V první fázi děláš kalkulace na jistotu - abys měl i proti nejdefenzivnějšímu možnému toho druhu jisté OHKO nebo i od nejútočnějšího možného toho druhu jisté, že Tě nedá OHKO

Míša, [21.03.17 15:03]

Musíš řešit rozdělení mezi 3 staty

John Beak, [21.03.17 15:03]

Plus kalkulace s posunutými staty jak často budou. Třeba u fyzických útoků fakt stojí za to si počítat i co se stane když jsou -1.

Míša, [21.03.17 15:04]

Proto je půlka mých monů náhodně def a spdef

John Beak, [21.03.17 15:04]

Protože Intimidate je všude.

Míša, [21.03.17 15:04]

[In reply to John Beak]

Neřeším, dávám crity

John Beak, [21.03.17 15:04]

Což je věc kterou jsme zapomněli udělat, když jsme dělali Hemdailovi tým s Pheromosou a pak kvůli tomu nefungoval, protože nedávala ta KO, se kterými jsme počítali.

John Beak, [21.03.17 15:05]

Def a Sp. Def řešíš podle toho, jakou roli má ten pokémon v týmu hrát a tedy podle toho proti jakým soupeřům ho budeš používat.

John Beak, [21.03.17 15:05]

Celesteela se třeba hraje na Sp. Def, protože ji nejvíc ohrožují speciální útoky od Tapu Koko atd.

Míša, [21.03.17 15:05]

Ok, já to neřeším ^^"

John Beak, [21.03.17 15:06]

Vzácně se stává, že potřebuješ balancovat Def i Sp. Def

Míša, [21.03.17 15:06]

Celesteelu zabijí 3 rock slidy

John Beak, [21.03.17 15:07]

Typicky se to dělá tak, že si spočítáš u té, co je pro Tebe důležitější, kolik potřebuješ (třeba u Garchompa aby přežil jeden Ice Beam od standardního Porygona2) a když Ti na konci zbydou nějaká nevyužitá EVčka, ta nacpeš do té druhé obrany.

John Beak, [21.03.17 15:08]

Vyvážení kolik dávat do HP a kolik do obran se řeší matematicky aby vycházel nejlíp násobek obrana*HP. Jelikož obrany jsou dvě, ideální poměr hodnot statů je HP:obrana 2:1 (madvorak na to měl maturitní práci), takže se chceš vždycky co nejvíc přiblížit tomuhle poměru.

John Beak, [21.03.17 15:08]

Proto dáváš pokémonům, co mají hodně HP a malé defense EV do defense a těm, co mají velkou defense ale málo HP, do HP.

Míša, [21.03.17 15:09]

Kůl, se mrknu

John Beak, [21.03.17 15:09]

Pak na Lv50 je ten malý matematický trik, že první 4 EV přidají do statu 1 a pak až každých dalších 8 EV, takže defenzivní pokémoni se hrají, že mají jakoby místo 252-0-0 244-4-4

John Beak, [21.03.17 15:10]

Ale to už jsou jen maličkaté optimalizace, co Ti přidají půl procenta

John Beak, [21.03.17 15:11]

No, a když teda projdeš všechen ten proces damage calců a balancování (a jednorázové matematické optimalizace na konci)

John Beak, [21.03.17 15:11]

na dalším levelu přichází do hry meta

John Beak, [21.03.17 15:11]

Protože zase ti pokémoni se nastavují proti konkrétním soupeřům

John Beak, [21.03.17 15:11]

a takhle je stavěný ten standardní Garchomp, co se hraje ve VGC 2017

John Beak, [21.03.17 15:12]

on má EV do Sp. Def takové, že od max Sp. Atk Porygona2 ten Ice Beam nepřežije (nebo minimálně ne jistě)

Míša, [21.03.17 15:12]

Bys měl zkopírovat do vgcz

John Beak, [21.03.17 15:12]

ale Porygon2 se nehraje na max Sp. Atk, protože potřebuješ jiné staty

John Beak, [21.03.17 15:12]

takže stačí ten spread, co se na něm standardně hraje

John Beak, [21.03.17 15:13]

Pak to dopadne tak, že se buď ti pokémoni ustálí, protože posunout je od tohohle vyvážení kvůli tomu jednom konkrétnímu by je znehodnotilo proti všemu ostatnímu

John Beak, [21.03.17 15:14]

nebo se stane to samé jako jsem předtím popisoval se speed a hráči začnou ubírat a přidávat tady a tam a hrát mind games na úrovni team buildingu

John Beak, [21.03.17 15:14]

Což se u profíků skutečně děje a zas tam je krásná diverzita

Míša, [21.03.17 15:14]

Takže pak trick room bude nahazovat whimsicott :DD

John Beak, [21.03.17 15:14]

Ale tohle už jsou hrozně advanced věci.

John Beak, [21.03.17 15:15]

V teorii chápu, jak to funguje, ale v praxi to neumím udělat (hlavně kvůli nedostatku zkušeností a informací - nevím, co se v metě reálně hraje; nestíhám to sledovat).

John Beak, [21.03.17 15:15]

Trick Room Whimsicott má ještě jeden důvod proč se hraje

John Beak, [21.03.17 15:15]

Jeden ze způsobů counterování Trick Roomu je totiž Roar

John Beak, [21.03.17 15:15]

Trick Room má prioritu -7

John Beak, [21.03.17 15:15]

Roar -6

Míša, [21.03.17 15:15]

LOL

John Beak, [21.03.17 15:16]

Ale Whimsicott má Prankster, který tomu přidá +1, takže jeho TR má -6 a je rychlejší než věci, co běžně používají Roar

John Beak, [21.03.17 15:17]

Hodím teda log naší konverzace jako fórum na Pika a odkaz do VGCZ.

John Beak, [21.03.17 15:17]

idk proč jsme to neřešili tam



[2] Vložil Terrion dne 21.03.2017 v 15:40:55, Odpovědět
 IP hash: 7489bcab67e5fdda

Míša ♥



[3] Vložila Behold3r dne 21.03.2017 v 16:04:13, Odpovědět
 IP hash: 2dd3eba1fc1caec4

Jů, Míša :333



[4] Vložil gansterpaji dne 21.03.2017 v 16:24:20, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

ja Whimsicott s TR hral v 2. turnaji.



[5] Vložila Behold3r dne 21.03.2017 v 16:40:24, Odpovědět
 IP hash: 2dd3eba1fc1caec4

Já v prvním, heč.



[6] Vložil gansterpaji dne 21.03.2017 v 17:09:19, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Xurkitree, Goodra, Oricorio, Ribombee zadneho jineho pokemona co vim si nepouzil :-) aspon s tech zapasu co sem videl.



[7] Vložil Terrion dne 21.03.2017 v 17:35:27, Odpovědět
 IP hash: 38e8c3d10e2cd4c

Měl Whimsicotta a Gengara ještě



[8] Vložil gansterpaji dne 21.03.2017 v 17:49:34, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

S TR jo na to jeho kombo HUSTYYY (asi pro goodru nebo nevim) pac me prislo ze hraje na BP. Musim rict ze se mi ten team do teto chvili i libil :-) s TW mi to prijde i dost OP, alternativni kombo ale s TR kdyz si boostuji speed to je trochu nesikovne. Mozna na to kdyz se nenabufujes pak ano dalo by to goodre a Xu celkem dobre sance proti standartni mete.

 

Zpráva byla změněna dne 21.03.2017 v 18:02:47



auvicek
[9] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 08.09.2017 v 08:42:11, Odpovědět
 IP hash: 688b214f41fafbde

Ahoj, nedávno jsem pochytil co je to EV a jak se trénuje, jak se zjišťuje a tak... A teď jádru problému mohu nějak resetovat třeba bobulemi EV u 100 lvl po hyper traininku pokemona abych to přerozdělil lépe...

Mám díky tomu pár pokemonu dost naprd



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[10] Vložil John Beak dne 08.09.2017 v 08:59:42, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[9] : Ano, od toho jsou tzv. "odsávací bobule" - Pomeg, Kelpsy, Qualot, Hondew, Grepa a Tamato Berry. Jedna pokémonovi sníží příslušný stat o 10 EV a zároveň mu trochu zvýší štěstí. Doporučuju si jich napěstovat maximum v Pelagu.

Podotýkám, že Hyper Training se týká IV (byť samotné IV nemění - jen počítá základ z maxima = 31 místo původní IV toho pokémona) a nikoli EV.



Pikachu
[11] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 08.09.2017 v 09:24:03, Odpovědět
 IP hash: 688b214f41fafbde

John Beak díky, takže vezmu třeba 100 lvl Dramou uberu jí pomocí bobulí na snížení třeba attacku a speed a pak šup sní do pokepelago kde ji třeba zlepším sp attack a nebo jiný stat díky tomu pasivnímu tréninku.

Ohledně IV jsem to pochopil cca rychle ale EV až po více jak 300 odehraných hodinách



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[12] Vložil John Beak dne 08.09.2017 v 09:29:49, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[11] : Například. Po aplikaci odsávacích bobulí můžeš EVčka trénovat stejně jako u nově chyceného pokémona - v Pelagu pasivně na konkrétní číslo, nebo porážením divokých pokémonů.

IV jsou "geny", které pokémon dostane na začátku a pak už nejdou měnit (jen Hyper Trainingem jde přepnout staty, aby se počítaly z maxima místo z původního IV).

EV jsou něco jako skill pointy. Máš tam cap na celkový součet (510) a na jednotlivé staty (252) a mezi ně to můžeš rozdělit jak chceš.



Auvicek
[13] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 08.09.2017 v 10:04:38, Odpovědět
 IP hash: 688b214f41fafbde

John Beak jo s těmi IV jsem to tak nějak pochytil, i z tou povahou, která nejde měnit, jenom jsem si nějak nedovedl představit, že bych to na stovce reset a pak začal trénovat IV, kde je u mě nejjistější cesta přes Pelago. Co jsem se předtím dočetl, tak tam bylo sděleno, že se EV započte vždy po lvl a působilo to zmateně.

Normálně bych to moc neřešil, ale nemůžu zvládnout ten battle tree, vždy skončím mezi 30 až 40 vlnou, přičemž zatím se mi nejlépe vedlo v dual zápasech kde jsem ze začátku použil Lycanroca a Drampu (která měla předmět ten rychlí dráp)zbytek party jsem už různě zkoušel kombinovat, ale věřím, že pokud bych zvedl útočnou sílu Drampy, a přidal pár HP a obranu Lycanrocovi (nepotřeboval by ten předmět co dělá jako schopnost sturdy (counter při zemětřesení) a mohl mu dát hard rock takže dále + 20% dmg)

Díky za rady, ulevilo se mi, že to nemusím trénovat od znova a hlavně že to mohu nastavit i u tapu Lele kterého na dual zápasy taky jistě použiju



Auvicek
[14] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 08.09.2017 v 10:11:44, Odpovědět
 IP hash: 688b214f41fafbde

Mám tam chybu myslel jsem EV. IV jsem vždy pozměnil tím hypertraininkem proto jsem expil pokemony do 100



Auvicek
[15] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 08.09.2017 v 21:18:19, Odpovědět
 IP hash: 4b4f40d18b43fed2

Tak vše funguje skvělý 60 bobulí na snížení sp attack vyčerpáno tedy 54 a 6 jsem zasadil do pelago

Díky John Beak



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[16] Vložil John Beak dne 09.09.2017 v 16:21:29, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[13] : EV se připíšou hned, ale hodnota statu se aktualizuje až když získáš level nebo když dáš pokémona do počítače, nebo iirc při načtení hry ze savu. Píše se to tak, aby se lidi nedivili, že porazili pokémona, ale nezměnila se jim hned hodnota statu. A taky protože RPGčkařům přijde smysluplnější přemýšlet o navyšování statů spolu s získanými levely.

-

Mimochodem, je rychlejší si nakřížit 5-6IV pokémona než levelovat pokémona na stovku. Hyper Training je hlavně pro legendy, které křížit nejdou, a přetransferované pokémony ze starších her, kde o IV hráči nevěděli a/nebo bylo příliš složité získat dobré.

Stejně to jsou všechno virtuální problémy ;)



Přidat příspěvek

Přezdívka:
Heslo:

Předtím, než poprvé odešleš příspěvek do fóra, prosím čti tyto řádky, nechceš-li se vystavit riziku smazání svého snažení.

Registrace není povinnou podmínkou, v případě, že vyplníš jen přezdívku (bez hesla), uloží se zpráva anonymně. Pro časté přispívání doporučujeme se zaregistrovat a zvolit netriviální heslo - a předejít tak možnosti krádeže identity.

Pravidla obsahují zásady, kterých je dobré se držet. Shrnují pouze to, co by měl dobře vychovaný tvor již vědět, a proto není nutné si je přečíst – stačí se jen chovat slušně. Avšak v případě jakýchkoliv sporů jsou pravidla to, podle čeho budeš posuzován/a.

Pokud píšeš příspěvek, který nesouvisí s původním tématem, označ jej tak, běžným návštěvníkům bude zobrazen ve "sbalené" formě, tj. pouze jeden řádek kdo a kdy jej zadal, s možností si jej rozbalit.


  • Komunita
  • Anime
  • Hry
  • TCG
  • Fan
  • Download
  • Ostatní